Onlinový supermarket Rohlík minulý týden nakoupil stejný nákup na své platformě a ve třech dalších známých supermarketech. Do nákupního košíku naložilo 31 základních potravin, které většina zákazníků nakupuje pravidelně. V nákupu se objevila šunka, mléko, rýže, mouka, ale také rohlíky či chléb.
Podle firmy byl nákup cenově srovnatelný nebo levnější než u kamenné konkurence. „Dali jsme si tu práci a udělali nákup na Rohlík.cz a v různých dalších kamenných prodejnách. Výsledkem je, že nákup o stejné skladbě je na Rohlík.cz cenově srovnatelný nebo dokonce levnější než v kamenném obchodě,“ zaznělo z úst CEO Olina Nováka na tiskové konferenci společnosti.
V Rohlíku nákup stál 1 642,70 korun. Totožný nákup z konkurenčních kamenných prodejen stál podle účtenek zveřejněných Rohlíkem 1 666,20 Kč, 1 702,40 Kč a 1838,40 koruny.
„Nešli jsme po promočních cenách ani u nás ani u našich konkurentů a vždy jsme nakupovali ekvivalenty srovnatelné s našimi produkty vložené v koši. Chtěli jsme být co nejvíce korektní a fér a proto nezmiňujeme, která účtenka patří komu a nechceme s účty manipulovat využitím promocí,“ upřesnila mluvčí firmy Lutfia Volfová.
Na kampaň téměř okamžitě zareagovala společnost Tesco. Pod heslem „Nenechte se opít...“ reaguje na tvrzení Rohlíku, že nákupy u něj jsou stejně výhodné nebo levnější jako u jiných supermarketů.
„Vzhledem k situaci na trhu s potravinami je smyslem kampaně Teska zaměřit se na ceny u online nákupů formou srovnání cen s konkurenčním Rohlíkem,“ ohradila se společnost Tesco ve svém tiskovém prohlášení.
Rohlik vykázal obrat 12 miliard korun, růstu pomohla úspěšná německá expanze |
Výsledkem je úspora, kterou Tesco zákazníkům přináší u 37 produktů ze spotřebního koše Českého statistického úřadu, a to až ve výši 13 procent.
„Prostřednictvím transparentní kampaně a na základě ověřitelných dat chceme všem zákazníkům v náročné době nabídnout možnost reálných úspor při nakupování s Tesco Online. Zároveň zákazníky upozorňujeme, aby věnovali pozornost celkovému účtu za nákup, platili méně a ušetřili,“ Zuzana Grinčová, marketingová ředitelka. Další řetězce na kampaň konkurence zatím nereagovaly.
Ihned po vydání společnost Rohlík zaslala redakci iDNES.cz vyjádření ke kampani. „Rádi bychom se ohradili proti kampani Nenechte se opít společnosti Tesco, která tvrdí, že nákupy na Rohlik.cz jsou výrazně dražší. Není tomu tak a výsledná částka, kterou uvádí Tesco je pouze výsledkem tendenčního nákupu, protože pro svůj účel využili produkty, které byly aktuálně v akci. My jsme naopak minulý týden porovnávali zboží tak, aby podmínky byla stejné pro všechny a nákupní koš korespondoval s tím, co nakupuje typická česká rodina. Dle našeho názoru do takového nákupního koše nepatří celý kilogram sýru Eidam, který má Tesco aktuálně v akci a porovnává cenu s námi za celý kilogram sýra právě proto, aby celkový účet vycházel lépe a v jejich prospěch. Kampaň Tesca proto považujeme za neférovou a řešíme další kroky s našimi právníky,“ zaslala tisková mluvčí Lutfia Volfová.