Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

Na silnicích jsou Češi netrpěliví a otrávení, říká dopravní expertka

„Nejčastější příčinou dopravních nehod je, že se nevěnujeme řízení,“ říká dopravní expertka a členka Týmu silniční bezpečnosti Stanislava Jakešová. Proč jsou důležitá zpětná zrcátka a jací jsme řidiči v porovnání s ostatními zeměmi v Evropě?
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Vždy když se někde píše že Češi něco nějak dělají tak já to mám přesně naopak. Asi nejsem Čech, už jsem se s tím smířil :-D

0 0
možnosti
MD

Řekl bych, že se neschopní experti/expertky přemnožili jak škodná.

3 0
možnosti
MS

“Jsou jako prevence podle vás účinné například drsné televizní spoty Ministerstva dopravy a Besipu?

Ano, protože jsem s touto formou odstrašujícího marketingu před lety začala. “

To je důkaz k pohledání. Jestli je to tak i s ostatními dobře míněnými radami, které nám paní expertka cpe, aspoň víme, čeho se vyvarovat.

3 0
možnosti
PB

Příčin je mnoho, ale zabíjí, mrzačí a ničí jen a pouze rychlost. Jezděme pomaleji. Myslel jsem, že jsme národ velkých znalců hokeje a fočusu. Očividně nejsme. Postavte se do branky a nechte na sebe vystřelit profíka, tedy vysokou rychlostí. Když nebudete trénovaní a navíc s talentem, nestačíte ani pohnout rukou a puk bude za vámi. To samé se v kritických okamžicích děje na silnici. Když pojedeme pomaleji, puk sice nechytnem, ale jeho náraz nás alespoň nezabije. Když poletí pomaleji.

2 4
možnosti
PC

Ano, dneska jsem byl netrpělivý a otrávený ..... Jedu domů z práce a na silnici první třídy, kde se nedá předjíždět, jede auto rychlostí 65 km/h. Za mnou po chvilce kolona dalších padesáti naštvaných řidičů. Tihle "rádoby řidiči" sice možná samy nehodu nezpůsobí (i dkyž asi ano) ale vyprovokují rizikovou situaci pro další desítku řidičů. Rv

1 0
možnosti
PH

Tak ja nevim, expertka měla několik nehod a ptají se jí na názory? Já za svých 12 let a min 60k odjetých kilometrů (vim, málo, ale jsem ještě ucho) jsem neměl jedinou nehodu. A stejnak si myslím, že čím jedu pomaleji, tím menší pozor dávám. Máte to taky tak, nebo tak jako “expertka”?

0 0
možnosti
MG

Když se jede pomaleji, není potřeba být tolik ve střehu. Nikoho snad nepřekvapí, že to není naopak.

0 0
možnosti
Foto

Ano, dneska jsem byl fakt otrávený. Cesta z Prahy po D1. Most přes údolí Šmejkalka, který je ve špatném stavu. Rekonstrukce dálnice slavnostně skončila, politici se poplácali po zádech, jenže tenhle most z rekonstrukce vyjmuli. Asi jim nepřišel jako součást D1. ŘSD na něm omezilo rychlost na 100 - fajn, takže místo aby tam auta plynule frčela, tak tam každý brzdí, typický Čech to přebrzdí až na 70, ten za ním to nečeká, tak musí brzdit ještě víc, pak se zase rozjíždějí... Most je na 24. kilometru, ale kolona k němu vedla od 12. kilometru. Takže 12 zbytečných kilometrů kolony. Kdo by nebyl otrávený?

2 0
možnosti
JL

Říká expertka která měla pár nehod, včetně kutálení přes střechu. Tak ještě že ji máme......a potřeboval bych vědět jaké tak auto se ke mně hodí.......na to vlastně zatím ani není kouč.

7 2
možnosti
Foto

Asi se k ní to auto nehodilo co vyválela přes střechu....:-P

5 1
možnosti
TB

Ono to funguje naopak. Řidiči si stále jen kontrolují tachometr a pak jsou zcela nepozorní vůči okolí. Navíc "díky" všudypřítomným rychlostním limitům zcela zapomněli přizpůsobovat rychlost stavu vozovky. Aby toho nebylo dost, z našich silnic se díky tunelování dotací EU stala překážková dráha, plná nesmyslných a často nebezpečných kruhových objezdů, ostrůvků a retardérů. Frustrace řidičů pak jen přilévá do ohně jejich agresivitě. Tak je to.

11 2
možnosti
ST

Myslíte, že v zemích, kde se více přibližují k Vizi 0 (a nejspíš řidiči nejsou tak frustrovaní), je menší počet kruhových objezdů, ostrůvků a retardérů?

2 0
možnosti
RV

Divný článek, nic neřeší, nic mi nedal.

5 0
možnosti
  • Nejčtenější

Bouráky fotbalových idolů. Milionovou garáž má i hvězda bez řidičáku

21. června 2024

K úspěšným fotbalistům patří drahá a luxusní auta. Každý si asi jako první po této větě vybaví...

Čím nám řidiči obytňáků lezou na nervy a proč to nedělají schválně?

24. června 2024

S blížící se letní sezonou na silnicích přibývá i obytných aut, s nimiž se v posledních letech...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Škoda prodlouží život Fabii, Kamiqu a Scale. Elektromobilizace totiž vázne

25. června 2024

Škoda Auto prodlouži výrobu modelů Fabia, Kamiq a Scala do konce desetiletí. Důvodem je i pomalejší...

Číňané se chystají na celní ping-pong. Z restrikcí EU si dělají legraci

23. června 2024,  aktualizováno  9:35

Tváří v tvář očekávané obchodní válce mezi Evropou a Čínou se napětí u největší státní čínské...

{NADPIS}

{LABEL} {POPISEK}

Česko vs. Turecko: 4:2 na automobilovém hřišti

26. června 2024,  aktualizováno  23:06

Česká republika a Turecko, které se dnes utkali na fotbalovém Euru 2024, sehrávají důležitou roli i...

První jízda elektrickým Fordem. Pohání ho technika VW, ale je lépe vyladěná

27. června 2024

U Fordu jsme si již zvykli čekat a po více než roce od představení elektrického Exploreru jsme se s...

OBRAZEM: Technologický chrám, kde bude Ferrari vyrábět svůj elektromobil

27. června 2024

Automobilka Ferrari se připravuje na výrobu svého prvního elektrického modelu. Aby konstrukce emise...

Konec uzavírkám. Švýcaři nad stavbou vybudují mobilní most

27. června 2024

Silniční uzávěry jsou zpestřením trasy, které žádný řidič dobrovolně nevyhledává. Často jen kvůli...

Česko vs. Turecko: 4:2 na automobilovém hřišti

26. června 2024,  aktualizováno  23:06

Česká republika a Turecko, které se dnes utkali na fotbalovém Euru 2024, sehrávají důležitou roli i...

Rozdáváme plenky pro citlivou pokožku ZDARMA
Rozdáváme plenky pro citlivou pokožku ZDARMA

Hledáte pro svá miminka spolehlivou ochranu a chcete, aby se cítila jako v bavlnce? Nyní máte jedinečnou příležitost zapojit se do testování nových...