Grilované kuře z Costca je pro miliony Američanů takřka kultovní pokrm. Už dlouhá léta se klubovým zákazníkům prodává za 4,99 dolaru (116 Kč), což je cena pro řetězec ztrátová. Strategie obchodu ale je, že když si lidé koupí jejich kuře, utratí také za něco jiného, píše americký list The Washington Post.
Když společnost Costco v květnu oznámila, že se chystá změna a kuřata se budou prodávat místo v pevné polystyrenové vaničce v obyčejném polyetylenovém sáčku, už tento záměr u mnoha spotřebitelů narazil na nepochopení.
Costco changed its rotisserie chicken packaging to cut down on waste. Now customers are complaining about leaks. https://t.co/XDSGwm7e0b
— The Washington Post (@washingtonpost) July 1, 2024
Nyní k plánované změně došlo i v praxi a nový obal postupně dobývá většinu provozoven tohoto řetězce. Sociální sítě se ve stejném tempu plní stížnostmi nespokojených zákazníků.
„Nejsem fanoušek změny obalu,“ prohlásil jeden z uživatelů sítě Reddit. Obává se nejen možného úniku tekutin, ale také toho, že balení je méně vhodné pro domácí skladování. „Sáček se protrhl a mastnota mi vytekla po celé tašce,“ postěžoval si další. Lidé na sítích také popisují větší pracnost při vkládání kuřete do sáčku. Tvrdí, že k naplnění sáčků jsou zapotřebí dva prodavači. „Jeden ho drží otevřený, zatímco druhý vkládá kuře dovnitř,“ stýská si další ze zákazníků.
Jiný uživatel TikToku poukázal na nepraktičnost otvoru v horní části obalu, který je zřejmě určen k vypouštění páry. Uvedl, že pokud se kuře uvnitř převrátí, všechna šťáva vyteče. Další zákazníci si stěžovali, že právě kvůli novému obalu jsou kuřata rozmočená.
„Jsem ráda, že mé Volvo XC40 myslelo i na tohle,“ píše jedna ze zákaznic na síti X. Díky tomu, že jsou zadní sedala jejího auta opatřena háčkem, mastnota z kuřete nevyteče po celém autě.
Love that Volvo added a Costco Rotisserie chicken hook in the boot of the XC40 😂👌🏼 pic.twitter.com/IhgWAxlf6r
— Em (@EmaSullivan) June 30, 2024
Společnost samozřejmě důvody ke změně obalu obhajuje. Podrobně popsala jeho výhody v červnovém vydání svého interního časopisu Costco Connections. Nové balení firmě údajně ušetří 17 milionů kilogramů plastu ročně, uvedla. A přidala i další, méně zřejmé plus: „Sáčky zaberou méně místa při přepravě; jedna paleta nových obalů tak odpovídá pěti paletám starých obalů, takže firma může každý rok stáhnout se silnic 1 000 svých nákladních aut,“ uvádí se v článku. To zase znamená snížení emisí oxidu uhličitého o 4 000 tun ročně, brání se značka.
Co se týče jednoduchých plastových sáčků, ty už jsou ve světě grilovaných kuřat po celých USA značně rozšířené. V sáčcích podobných těm, které nyní používá společnost Costco, a nikoli v tvrdé vaničce, je prodávají Whole Foods, Giant, Wegmans, Food Lion, Sprouts, Safeway anebo Walmart.
Zatímco někteří lidé tuto změnu hlasitě oplakávají, jiní vyzývají fanoušky grilovaných kuřat, aby byli rádi, že cena zůstává stejná. „Pokud se podaří zachovat cenu a relativní kvalitu výrobku a obětovat obal, beru to,“ napsal jeden z fanoušků na Redditu.
Jinému uživateli této sociální sítě celá grilovaná kauza připadá zábavná. „Kolem těchto obalů je taková kontroverze, že se u ní bavím víc než u televize,“ napsal jeden z uživatelů podle listu The Washington Post.