Diablo konečně vyšlo na Steamu, potlesku se mu však nedostalo

  • 17
Poprvé v historii dnes už bez přehánění kultovní značky se Diablo objevilo v digitálním obchodě Steam. Od hráčů se ovšem dočkalo jen vlažného přijetí.

Není to sice tak jednoznačný průšvih jako v případě Overwatch 2 (viz náš článek), přesto se Blizzardu stále nedaří steamové publikum obměkčit.

Reklama na Diablo 4

Čtvrtý díl Diabla sice v době vydání sbíral v recenzích prakticky jen výhradně pozitivní hodnocení (viz ta naše) a stanovil nové prodejní rekordy, v nejpoužívanějším digitálním obchodu s hrami se však dočkal jen vlažného přijetí.

Pouhých 56 procent kladných recenzí ovšem nevypovídá ani tak o kvalitách hry, jako spíše o tom, že lidé jeho hodnotící mechanismy používají k tomu, aby dali vývojářům vědět, co je trápí.

„Za mého dětství se Blizzard nikdy nespletl. Od té doby, co jsem dospělý, se jim nic nedaří,“ píše se v nejcitovanější uživatelské recenzi a řada hodnotitelů volí i ostřejší výrazy.

A co se hráčům tedy na objektivně povedené hře nelíbí? Je toho mnoho, namátkou třeba neustálé změny v balancování, které ze dne na den udělají z vaší vytrénované postavy otloukánka. Dále přetrvávající chyby technického rázu, přílišný důraz na monetizaci nebo nedostatečně kvalitní nový obsah.

Největším problémem pro Blizzard je však zřejmě malý počet steamových hráčů, byť je to patrně spíše proto, že všichni, kdo hru chtěli, si ji už dávno pořídili přes Battle.net