Lokomotiva řady Ae 8/14 11801, první prototyp
Autor: Daubin37, CC BY-SA 3.0
Partie z Gotthardské dráhy, rok 1993, vlak táhne lokomotiva řady Re 620 (původní označení řada Re 6/6).
Autor: SBB Historic, CC BY-SA 4.0
Švýcarská elektrická lokomotiva řady Ce 6/8 II zvaná Krokodýl. Vývoj lokomotivy Ce 6/8 II měl přímou spojitost s plánovanou náhradou parní trakce za trakci elektrickou na některých tratích švýcarské státní železniční sítě. Podle plánovaného použití se rodilo několik typů elektrických lokomotiv, velká a těžká Ce 6/8 II byla původně určena pro vozbu nákladních vlaků na Gotthardské dráze.
Autor: peters452002, CC BY-NC-SA 2.0
Lokomotiva řady Ae 8/14, první prototyp číslo 11801, na Gotthardské dráze
Autor: ETH-Bibliothek Zürich, Bildarchiv / Fotograf: Bärtschi, Hans-Peter / SIK_03-108065 / CC BY-SA 4.0
Hnědý Krokodýl a za ním první prototyo Ae 8/14 11801
Autor: ETH-Bibliothek Zürich, Bildarchiv / Fotograf: Bärtschi, Hans-Peter / SIK_03-112905 / CC BY-SA 4.0
Lokomotiva řady Ae 8/14, první prototyp číslo 11801, na Gotthardské dráze
Autor: ETH-Bibliothek Zürich, Bildarchiv / Fotograf: Bärtschi, Hans-Peter / SIK_03-108069 / CC BY-SA 4.0
Nádraží v Göschenenu v roce 1978, vzadu vidíme první prototyp lokomotivy Ae 8/14 s nákladním vlakem, blíže objektivu je lokomotiva řady Ae 6/6 s vlakem osobním.
Autor: ETH-Bibliothek Zürich, Bildarchiv / Fotograf: Bärtschi, Hans-Peter / SIK_03-107119 / CC BY-SA 4.0
Lokomotiva řady Ae 8/14, první prototyp číslo 11801
Autor: ETH-Bibliothek Zürich, Bildarchiv / Fotograf: Bärtschi, Hans-Peter / SIK_03-113464 / CC BY-SA 4.0
Švýcarské historické lokomotivy před depem v Erstfeldu, zcela vlevo je obří dvojdílná lokomotiva Ae 8/14 11801.
Autor: Fabien Perissinotto, CC BY-SA 3.0
Lokomotiva řady Ae 8/14, první prototyp číslo 11801, na Gotthardské dráze
Autor: ETH-Bibliothek Zürich, Bildarchiv / Fotograf: Bärtschi, Hans-Peter / SIK_03-113457 / CC BY-SA 4.0
Lokomotiva řady Ae 8/14, první prototyp číslo 11801, na Gotthardské dráze
Autor: ETH-Bibliothek Zürich, Bildarchiv / Fotograf: Bärtschi, Hans-Peter / SIK_03-108101 / CC BY-SA 4.0
Lokomotiva řady Ae 8/14, první prototyp číslo 11801, na Gotthardské dráze
Autor: ETH-Bibliothek Zürich, Bildarchiv / Fotograf: Bärtschi, Hans-Peter / SIK_03-108095 / CC BY-SA 4.0
Lokomotiva řady Ae 8/14, první prototyp číslo 11801, na Gotthardské dráze
Autor: Abderitestatos, CC BY 3.0
Lokomotiva řady Ae 8/14, první prototyp číslo 11801
Autor: SBB Historic, CC BY-SA 4.0
Lokomotiva řady Ae 8/14, druhý prototyp číslo 11851, na Gotthardské dráze
Autor: SBB Historic, CC BY-SA 4.0
Lokomotiva řady Ae 8/14, druhý prototyp číslo 11851, na Gotthardské dráze v Erstfeldu v dubnu 1932
Autor: ETH-Bibliothek Zürich, Bildarchiv / Fotograf: Maschinenfabrik Oerlikon; Unbekannt / SIK_01-010208 / Public Domain Mark
Druhý prototyp Ae 8/14, číslo 11851, v podobě po rekonstrukci z roku 1961. Snímek je z nádraží v Bellinzoně, duben 1966.
Autor: ETH-Bibliothek Zürich, Bildarchiv / Fotograf: Bärtschi, Hans-Peter / SIK_01-000423 / CC BY-SA 4.0
Univerzální pohon Winterthur, kdy je každé hnací dvojkolí poháněno dvojicí elektromotorů, byl použit u druhé a třetí lokomotivy řady Ae 8/14 (čísla lokomotiv 11851 a 11852).
Autor: public domain
Druhý prototyp Ae 8/14, číslo 11851, v podobě po rekonstrukci z roku 1961
Autor: SBB Historic, CC BY-SA 4.0
Třetí prototyp Ae 8/14, číslo 11852 z roku 1938, dostal do jisté míry aerodynamické tvary skříně.
Autor: ETH-Bibliothek Zürich, Bildarchiv / Fotograf: Bärtschi, Hans-Peter / SIK_01-002927 / CC BY-SA 4.0
Třetí prototyp Ae 8/14, číslo 11852
Autor: ETH-Bibliothek Zürich, Bildarchiv / Fotograf: Bärtschi, Hans-Peter / SIK_01-002934 / CC BY-SA 4.0
Třetí prototyp Ae 8/14, číslo 11852
Autor: ETH-Bibliothek Zürich, Bildarchiv / Fotograf: Bärtschi, Hans-Peter / SIK_03-113456 / CC BY-SA 4.0
Třetí prototyp Ae 8/14, číslo 11852, skončil jako muzejní exponát (neprovozuschopný, resp. neprovozuschopný vlastní silou).
Autor: ETH-Bibliothek Zürich, Bildarchiv / Fotograf: Bärtschi, Hans-Peter / SIK_03-113467 / CC BY-SA 4.0